Celostni razvoj otroških možganov

Siegel_otroski mozgani(Daniel J. Siegel, M. D. in Tina Payne Bryson, Ph.D.)

Prebroditi težave in se razvijati

Saj ste že imeli kakšen nor dan, kajne? Premalo ste spali, športnih copatov se je držala tona blata, na novem suknjiču ste opazili arašidovo maslo, bili ste boje zaradi domače naloge, na tipkovnici vašega računalnika se je pojavil plastelin in oglasili so se znani vzkliki »Ona je začela!«. Komaj ste čakali, da se zvečer zvalite v posteljo. Na takšen dan, ko je bilo (spet?!) treba izbezati rozino iz nosnice, se zdi, da ne morete upati na kaj več kot le na to, da boste preživeli.
Toda če gre za vaše otroke, hočete veliko več kot le preživetje. Seveda se hočete prebiti skozi težavne trenutke, ko izbruhne jeza v restavraciji. Vendar pa – če ste starš ali drug predan skrbnik otroka – je vaš končni cilj otroka vzgojiti tako, da bo lahko uspeval.

Izdal: Družinski in terapevtski center Pogled, Domžale, 2013
Prevajalec: Primož Trobevšek
Uredili: Andreja Vukmir in Barbara Vister
Št. strani: 165
Vezava: trda

> Knjigo lahko naročite tule

 

V tej knjigi nam avtorja predstavita najsodobnejša odkritja o razvoju otroških možganov. Oblikovala sta 12 praktičnih metod, ki jih lahko uporabimo pri vsakodnevnih starševskih izzivih. Metode nam pomagajo v težkih trenutkih, ki jih doživljamo s svojimi otroki, in nas učijo, kako iz teh trenutkov lahko rastemo mi in naši otroci, ter kako lahko vzgojimo mirnejše in srečnejše otroke.

1. Povežite se in preusmerite: Ko je vaš otrok razburjen, se najprej povežite čustveno, desna polovica možganov z desno polovico možganov. Ko ima več nadzora in je dojemljiv, začnite z levomožganskimi lekcijami in disciplino.

2. Poimenujte, da umirite: Ko se razbesnijo velika desnomožganska čustva, otroku pomagajte, da pove zgodbo o tem, kaj ga je razburilo. Pri tem bo uporabil svojo levo polovico možganov, da bo osmislil izkušnjo in dobil več nadzora.

3. Pritegnite ga, ne pa razbesnite: V zelo stresnih situacijah otrokove možgane v prvem nadstropju zaposlite tako, da mu svetujete, naj premisli, načrtuje in izbira; ne aktivirajte njegovih možganov v pritličju, ki manj mislijo in se bolj odzivajo.

4. Uporabite jih, da jih ne izgubite: Poskrbite za številne priložnosti urjenja možganov v prvem nadstropju, tako da bodo močni ter povezani z možgani v pritljičju.

5. Razgibajte ga, da ga ne izgubite: Če otroka pripravite do tega, da bo telesno dejaven, mu bo to zelo pomagalo uravnotežiti prvo nadstropje in pritličje.

6. Uporabite notranji daljinec: Po bolečem dogodku notranji daljinec otroku omogoča pritisniti na pavzo, prevrteti zgodbo, ki jo pripoveduje, nazaj in hitro naprej ter tako ohraniti nadzor nad tem, koliko je bo gledal naenkrat.

7. Ne pozabite se spominjati: Pomagajte otroku uriti spomin tako, da mu zagotovite veliko vaje.

8. Naj oblaki čustev odplavajo mimo: Opomnite otroka, da občutja pridejo in minejo. Strah, nezadovoljstvo in osamljenost so začasna stanja, ne trajne značajske poteze.

9. Prepoznajte: Pomagajte otroku opaziti ter razumeti občutja, podobe, čustva in misli, ki se porajajo v njem.

10. Urite notranji pogled: Urjenje notranjega pogleda otroka nauči, da se zna pomiriti in osredotočiti, na tisto, kar želi.

11. Naj bo družinsko življenje zabavnejše: Poskrbite, da bo v družini zabavno, tako bodo vaši otroci uživali v pozitivnih in zadovoljujočih izkušnjah z ljudmi, s katerimi preživijo največ časa.

12. Tudi spori naj povezujejo: Na konflikt ne glejte kot na oviro, ki se ji je treba izogniti, temveč kot na priložnost za to, da otroka naučite osnovnih veščin o odnosu.

Knjiga je utemeljena na najnovejših znanstvenih raziskavah o možganih. Predstavlja, kako se razvijajo možgani otrok, kaj zmorejo razumeti in česa ne, kako se odzivajo in kaj se v interakciji dogaja ne samo v otroških, ampak tudi v odraslih možganih staršev.

Kljub zahtevni temi je knjiga napisana tako, da jo lahko razumemo. Napisana je tudi kot priročnik, v katerem je opisanih 12 praktičnih metod, ki nam pomagajo, da s svojimi otroki preživimo težke trenutke, hkrati pa v teh zahtevnih situacijah spodbujamo integracijo možganov.

Razumeli bomo, kaj se dogaja v možganih slehernega od nas, ko smo v odnosih. In to je na trenutke osupljivo.

Submit a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja