Od poslušnosti do odgovornosti (Jesper Juul & Helle Jensen, Didakta 2009)

od_poslus_naslVsakodnevni konflikti, izčrpavajoče bitke za premoč s težavnimi otroki – in za mnoge učitelje in starše tudi velikanski izziv, kako sploh poučevati. Vse to sodi danes v običajen šolski vsakdan. Toda neposlušnost in nered imata ponavadi en in isti vzrok: to je globoko zasidran konflikt, ki zaznamuje odnos med odraslim in otrokom. Otroci si želijo naučiti sodelovati, če jih le spoštujemo in priznavamo za enakovredne ter prepoznavamo in spoštujemo njihovo osebno integriteto in individualnost.

»Kultura poslušnosti je nekoč odločilno zaznamovala našo družbo in pedagoške institucije, še danes pa jo ponekod radi predstavljajo kot edino učinkovito sredstvo proti naraščajočemu sebičnemu in neorganiziranemu individualizmu. Upravičeno lahko trdimo, da postmoderna družba s svojimi spremembami, nepredvidljivimi težavami in zgodovinsko edinstveno polarizacijo vrednot zahteva od ljudi, da imajo, če hočejo (ob)stati trdno na tleh, dobro razvito samospoštovanje in osebno integriteto. Toda najin namen ni, da bi poskušala v celoti spremeniti pedagoško paradigmo, kjer bi poslušnost nadomestila odgovornost. Najin motiv je utemeljen tako s psihološko-eksistencialnega kot pedagoškega vidika. Ta menjava perspektiv se nama ne zdi nič drugega kot naslednji povsem logičen in potreben korak v individualnem duševnem in družbenem razvoju človeka. Korak, ki je potreben, če želimo kakovostno izboljšati delovanje družine in družbe na sprejemljivi etični osnovi. Prav ta etika je po najinem mnenju pogoj za to, da lahko profesionalni pedagoški odnosi za vse štiri vključene strani – vzgojitelje/učitelje, otroke, starše in družbo – postanejo taki, da so vsi zadovoljni.« (Juul in Jensen, 2004)

 

Založba: Didakta, 2009
Cena: 39,90 €
Prevajalka: Irena Samide
Št. strani: 368
Vezava: broširana
Format: 230 x 150 mm

Submit a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja