Dragi Dedek Mraz, prinesi mi …

(Maša Ogrizek) December je čas, ko otroci pišejo pisma Božičku ali/in Dedku Mrazu, starši in stari starši pa poskušajo izpolniti v njih zapisane želje. Zdi se, da postajajo seznami sodobnih otrok vse daljši, predvsem pa so stvari, ki si jih želijo, vse bolj natančno opredeljene. Pogosto so namreč izbrane iz katalogov, s katerimi že novembra pridno polnijo naše nabiralnike, ali iz oglasnih sporočil, ki pobliskavajo s televizijskih in računalniških ekranov.Sodobni starši pa se z vprašanjem, kaj oziroma koliko kupiti svojim otrokom, ne srečujejo le ob praznikih, ampak skozi vse leto. Kot poudarja priznani danski psiholog in družinski psihoterapevt Jesper Juul, so tovrstne dileme nov pojav in so tesno povezane z dejstvom, da – kljub trenutni krizi – živimo v tako imenovani družbi blaginje. Po njegovih besedah v preteklosti starši, strici, babice… otroku niso kupili želene stvari predvsem zato, ker niso imeli denarja zanjo. Danes je način obdarovanja postal stvar odločitve. Po Juulovem mnenju je pri različnih “slogih” obdarovanja bolj kot to, kako nekaj počnemo, pomembno, zakaj to počnemo. “Če otroku kupite določen izdelek, ker se želite izogniti konfliktu ali iz želje, da bi vas imel rad, potem ste v težavah. Če pa mu podarite majico s podobo Spidermana preprosto zato, ker mu radi podarjate stvari, to ni problem.” Tudi kupovanje želenih izdelkov za nagrado je po njegovem mnenju zgrešeno. “Če vam je tak način starševstva všeč, ga seveda lahko gojite še naprej, vendar pa se morate zavedati, da se bo vaš otrok najkasneje v puberteti znašel v težavah. Takšno ravnanje namreč razkriva, da se ne zavedate, da si otroci od vsega začetka želijo predvsem osrečiti svoje starše. Z nagradami...