Po starševski nasvet na svetovalni telefon

Svetovalna linija Halo, Familylab je prva pomoč za starše, ki čutijo, da so se pri vzgoji svojih otrok znašli na razpotju. Kaj lahko kot starši naredite, da bo vaš odnos z otroki drugačen? Svetovalna linija je lahko odlična “triaža”, nam je v pogovoru povedala Ivana Gradišnik, soustanoviteljica in vodja ustanove Familylab Slovenija. Brezplačno svetovanje po telefonski liniji poteka dvakrat na teden, takrat so njihove linije ves čas zasedene, razumljivo, saj vsak pogovor traja najmanj pol ure. Njihovi pogovori so individualni in ne potekajo, kot pravi Gradišnikova, po nekih univerzalnih instant recepturah. “Za vsakega si je za začetek treba vzeti dovolj časa, da sploh ugotovimo, kaj je zares težava – in kdo jo ima.” Velikokrat se namreč izkaže, da izvirna težava sploh ni vedenje otroka, zaradi katerega so starši poklicali. “Mnogi starši se kar hitro zavejo, da gre v resnici za simptom – in da otrok s svojim vedenjem kratko malo poskuša staršem oziroma odraslim okrog sebe sporočiti nekaj pomembnega, česar iz takšnih ali drugačnih razlogov ne more izraziti bolj neposredno ali zgolj verbalno. Zato pa pravimo, da je otrokovo vedenje za starše najbolj dragoceno takrat, ko se zdi najbolj razdiralno.” Prav v tej razdiralnosti se skriva pomembno sporočilo za starše, naloga odraslih pa je, da to sporočilo dešifrirajo ter hkrati prevzamejo odgovornost za kakovost odnosov in čustvenega ozračja v družini. “Vedenje otrok, naj bo prijetno ali razdiralno, je vedno enako pomembno za razvoj in zdravje staršev, kot je vedenje staršev pomembno za razvoj in zdravje otrok. Interakcija med odraslimi in otroki naj bo proces vzajemnega učenja. To je najdragocenejši moment tega, čemur pravimo vzgoja.” Ivana Gradišnik odrasle, ki pokličejo,...