U
M

Kompetentni otrok (prenovljena izdaja)

24,99 z DDV

Jubilejna prenovljena izdaja.

Jesper Juul v knjigi pojasnjuje razloge za nove vzgojne smernice, primerja načine vzgoje iz različnih delov sveta in vzgojne vzorce iz preteklosti z današnjimi. Nekdanje destruktivne vrednote, kot so poslušnost, psihično in telesno nasilje ter konformizem, ki so vladale v tradicionalni hierarhični patriarhalni družini, so se spremenile. Odgovor nanje je bila t. i. demokratična vzgoja, ki pa tudi ni obrodila pričakovanih sadov.

Jesper Juul zato ponuja premislek o novih vrednotah in poudarja, da je vzgoja dinamični dvosmerni/vzajemni proces, v katerem se razvijajo oboji, starši in otroci. Vzajemnost obstaja zato, ker so otroci že od vsega začetka »kompetentni«, kar pomeni, da že od rojstva naprej premorejo osebnost, empatijo, so socialno odzivni, zavedajo se svojih potreb in jih tudi izražajo, zato so po človeški in socialni plati kompetentni partnerji staršev. Seveda to ne pomeni, da ne potrebujejo vodstva! Odrasli se morajo naučiti, kako tudi iz motečega/nezaželenega/neubogljivega otrokovega vedenja razbrati pravo, temeljno sporočilo. Kajti otroci staršem dajejo povratne informacije, ki so med drugim pomembne tudi zato, ker staršem ponujajo možnost, da z njihovo pomočjo ponovno vzpostavijo lastno (starševsko) kompetentnost in zavržejo nekoristne, neljubeče in samouničujoče vedenjske vzorce. Za to, da se lahko na ta način učijo od otrok, je potrebno veliko več kot to, da z njimi spregovorijo na »demokratičen« način. Pomeni, da morajo razviti tako obliko dialoga, kakršnega mnogi odrasli niso zmožni vzpostaviti niti z drugimi odraslimi – to je osebni dialog, ki temelji na enakovrednosti.

Enakovrednost dostojanstva zahteva odprtost in spoštovanje različnosti, pri vzgoji pa to pomeni, da starši skupaj z otroki rišejo zemljevid osebnih in družbenih odnosov.

Ni na zalogi

Za člane Familylabovega kluba je poštnina brezplačna.

RECENZIJE IZ DOMAČEGA ČASOPISJA

Piše Robi Šabec v Delu:

Tako kot je skoraj nemogoče ponuditi ustrezne nasvete, kako in na kakšen način delovati znotraj partnerske zveze, je precej nehvaležno favoriziranje ustreznosti določenega načina vzgoje otrok. In vendar Jesper Juul naredi pomemben odmik od avtokratskega načina vzgoje in prekine s freudovsko tradicijo. Kritiki podvrže tudi tako imenovani permisivni oz. demokratični tip vzgoje. Izpostavi pomen otroškega odziva in dejstva, da se le-ti rodijo s sposobnostjo empatije in zametki odgovornosti. Vzgojo razume kot vzajemni proces med staršem in otrokom, v katerem je treba otroku priznati določene kompetence in predvsem spoštovati njegovo integriteto. Delo danskega družinskega terapevta Kompetentni otrok predstavlja svežino in ponuja vzgojne smernice, ki jih vsekakor ne gre prezreti.

Ocena: 5

Piše Samo Rugelj v Bukvi:

 Priročnikov o vzgoji otrok je po svetu vsaj toliko, kot je kuharskih knjig, a to ne pomeni, da otroke znamo vzgajati (niti ne, da znamo kuhati). V času, ko se na novo postavljajo odnosi v družini, nam danski družinski terapevt v knjigi v premislek ponuja nove vrednote in smernice za vzgojo otrok, pri tem pa poziva, naj se starši pri komunikaciji z otroki pogosteje zazirajo sami vase. Primer: ko pelje otroka v vrtec mati, otrok joka, ko to stori oče, pa ni težav. Juul analizira: razlog je v tem, da se mati še ni sprijaznila s tem, da mora otroka dati stran, kar otrok čuti, se na to odziva z jokom in poskuša prepričati mater, naj to uredi sama pri sebi. Otrok je torej po njegovem mnenju kompetentno in čustveno uravnovešeno bitje, njegove reakcije so logične in ne »otroške«, vzgoja pa je dvosmerni proces dveh enakovrednih partnerjev. Knjiga je obogatena s številnimi praktičnimi primeri.

 

Dodatne informacije

Založba

Didakta, 2021
(strokovni pregled: Ivana Gradišnik)

Prevedla

Ivana Gradišnik

Število strani

236

Vezava

poltrda

Format

242 x 193 mm

Mnenja

Zaenkrat še ni mnenj.

Bodi prvi ocenjevalec “Kompetentni otrok (prenovljena izdaja)”